Det är måndag gott folk.

Som ni säkert märkt har jag varit mycket oaktiv bloggerska (målet är 3-5 inlägg/dag) men det kommer med all säkerhet bli ändring på det inom några dagar. Det lovar jag, lovar och svär. Trots att jag faktiskt tjatat om det en hel del den senaste tiden. Sorry! Men jag har så många nya idéer och och grejer på gång här på min blogg. Jag har märkt på statistiken att många av er antagligen tröttnat på att ingenting händer här. Men somsagt, snart gott folk. Snart.

Jag, och så klart hela klass 8b fick sluta senare idag. Eftersom vi ser en film tillsammans med 8A och de hade en annan lektion när vi egentligen skulle se filmen. Vi fick helt enkelt anpassa oss efter en annan klass. Jag och Karin köpte vindruvor för att mumsa på till filmen. (Som förresten är jätte konstig...inget jag rekomenderar direkt)

Och vet ni vad, idag har det hänt något historiskt! På riktigt. Ytterlännässkolan serverade för första gången hela två ( T V Å ) olika maträtter till lunch. Kycklinggryta (som liknade något från en barnmatsburk) + ris och korv m. mos. Hemlagad mos. Kan ni förstå. Detta är ett riktigt steg i rätt riktning. Och imorgon ska det vara möjligt att köpa frukost i skolans caféteria. Ett annat steg i rätt riktning. Jag tycker verkligen att det hela är otroligt positivt. Fantastiskt!

Nu ska jag försöka fixa den konstigaste läxan jag någonsin haft. Berättar mer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0