Frukt är godis, eller?

Så här är det. Jag är inte typen av person som måste måste måste ha godis, chips och läsk hela tiden. Jag har inte det ha-begäret. Visst, jag tycker att godis är gott. Men bara ibland. Och då inte mycket. Lagomt liksom. Jag vet inte varför, kanske är det för att vi alltid har godis hemma eller för att vi aldrig haft sånna här regler "Bara godis på lördag" eller liknande. Det är mer i stil med att man äter godis när man vill ha, det betyder dock inte ett kilo godis varje dag. Förstår ni?
Jag har nog alltid tyckt att frukt har varit lite roligare. Be mig välja mellan en nektarin (de utan "hår") och en massa godis så väljer jag 9 av 10 gånger nektarinen. Det är sant. Samma sak gäller med s.k skräpmat som pizza, hamburgare osv.
Pizza funkar någon gång ibland, men då ska det vara bra pizza! Råvarorna gör allt. Hamburgare (från gatukök, snabbmatsrestauranger osv.) äter jag överhuvudtaget inte. Inte Kebab heller, fy!

Men ibland förvånar jag mig själv! Igår var jag väldigt sugen på pizza, det skulle varit så himla gott! Mamma hade dessvärre redan börjat grilla och det var mammas hemlagade pizza jag ville ha. Med Mozarella ost..mmm, yummie!

Det blev ingen pizza idag heller. Till lunch kan ni ju se vad jag gjorde längre ner och till middag grillade vi lax men potatoes och tomat-sallad.

Vad mycket mat det blev idag, bloggisar. Konstigt, man skulle kunna tro att det är en matblogg. Hmm..aja! Nu vill jag veta vad ni tycker?

Är frukt godis eller inte? Varför/varför inte? Tell me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0