Zyx, min räddare i nöden

Yes, jag börjar bli bättre med hela den här sjuk-grejen. Det känns så, har inte haft så hög feber som igår men fortfarande feber dock. Jag tror att jag är lite bättre, eller så beror det på mammas lilla tur till apoteket. Hade bara Alvedon och Ipren igår men det hjälpte inte alls. Nu har jag testat både Bisolvon (mot slemmig hals) och Zyx (Smärtlindrande vid halsont) och det har vairt mina två räddare. Jag har testat en hel del halstabletter både från mataffären och ifrån Apoteket. De från apoteket har alltid varit lite bättre, tillexempel Strepsils (Jordgubbs smaken är hemsk!) och Mucoangin. Men i jämförelse med Zyx är det ingenting. Zyx är både bedövande (det innehåller nåt sånt jox) och faktiskt rätt god. Den rekomenderar jag starkt. Den finns med citron eller mintsmak, jag har ätit citron.

Nu ska jag äta middag, på riktigt. (Grillat och färspotatis) Har i princip bara ätit flytande de senaste dagarna. Min matlust har liksom varit borta, hoppas den har återvänt.

Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Hej Fellan!

Vill bara säga att du har en så himla cool blogg. Jag är inte den norrlänning som ville vara anonym för jag läste detta först idag men jag skulle kunna ta skämtet!! ha ha....Kul att vara på Öland för dit har jag aldrig åkt! Det får bli senare. Ikväll har Erika varit här så vi har surrat, Evelina lekt med hennes dotter Alma och Erik åkte båt till en polare och är inte hemma än. Sköt om dig där i söder själv ska jag gå och snusa på mina fina älsklingar. Puss och hälsa de andra.

2009-07-25 @ 23:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0