Housewife-Felicia

Nej, jag har inte glömt er iad. Nej, jag är inte sjukanmäld. Nej, jag latar mig inte idag. Niorna har avslutningslunch och det betyder att resten av oss är lediga. Nice! Jag är dock inte riktigt ledig. Har varit igång hela dagen och bakat, städat och varit riktigt husmors-aktig. Plus ett annat litet projekt som jag berättar mer om senare. Det är inte färdigt ännu! Så..vad är anledningen till detta arbetssamma humör? Min bror fyller 11 imorgon och min mamma arbetar hur mycket som hellst just nu (ALLA vill bli fina i håret inför skolavslutningar, student osv.) det är anledningen. Hon skulle helt enkelt inte hinna med allting och vad gör inte jag som snäll dotter som faktiskt är ledig? Bakar så klart. Och städar lite smått. Imorgon kommer huset fyllas av alla släktingar och vänner som vill gratulera min bror. Det är trevligt men jobbigt, särskilt om det är sånt här pissväder så att man inte kan vara utomhus. Jag återkommer senare.

Nu har jag tusentals kanelbullar att göra. (3 dubblade receptet för maximal glädje typ)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0