Jag har fått tennis på hjärnan

Efter två långa dagar med bara tennis  i huvudet är jag nu tillbaka. Back to blogging. Nej, jag är inte sjuk idag. Jag har studiedag. Min bror har tävlat i Kalle Anka Cup uttagningar hela helgen, det är tävlingen som avgör Sveriges bästa i Båstad i början av Juli i år. Linus spelade jätte bra, och som syster var jag ju bara tvungen att följa med båda dagarna. Särskilt när han utvecklats så här mycket och precis som alla säger, han har potential. Han har de här grundläggande viktiga egenskaperna som man föds med, han har talang. Får han bara ett eller två år till på sig att slipa på det sitter det som ett smäck sedan. Problemet nu är att hitta rätt personer som kan hjälpa honom att utvecklas. Rätt personer så att han inte står och trampar på samma ställe dag ut och dag in.

Det har varit helt fantastiskt bra väder lördag och söndag. I skuggan har det varit ca. 30 grader hela tiden. Så bra! Och jag som suttit och kollat på tennis utomhus har verkligen känt den där hettan. Riktig sommarvärme. Det är juni gott folk, det är sommar.


Som ni ser har jag en vit luftig tunika på mig, det bästa man kan ha i solens varma strålar. Det skyddar mot de farliga UV-strålarna men släpper ändå genom så att man får färg. På benen har jag dock haft kortkorta shorts hela tiden, men så klart solskyddsfaktor! Det måste man alltid ha på sommaren. Mina Karlssons solisar hänger också med, verkligen favoriter!

Linus slutade tävlingen med ett silver, alltså nästbästa kille i 11-års klassen i Ångermanland. Jätte bra, han vann överlägset (6-0 6-0) mot alla förutom en kille. Hans kompis från klubben som spelat hur länge som hellst. Han är en värdig vinnare och härligt att en kille från Kramfors vann. I pojkar 13 år var finalmatchen riktigt spännande, det tyckte till och med jag (håll i hatten!). vann gjorde en lovande talang, från Kramfors. Bra klubb det, vi hörs senare gott folk. Njut av sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0