Tillbakablick

Utdrag ur min blogg 17/12 2008:

"Min matte/idrotts-lärare Lasse sa några få ord på lektionen idag, som även de gjorde mig glad.
-jag vill veta vad jag får för betyg den här terminen.
-Det vet du ju redan, Felicia.
-Vad är det som krävs för...
-Fortsätt i samma spår som nu.
Lasse ger ingen i 8b MVG i matte den här terminen, så kanske att ni kan lista ut själva vilket betyg jag får HT-08..och slutligen VT-09 också. Jag längtar.

Nu när jag faktiskt är igång med det här betygsnacket kan jag dela med mig av ett litet samtal jag och min mattelärare hade igår.
-Finns det möjlighet att få MVG i matte den här terminen?
-Ja, men jag ger inget.
-Jag tycker faktiskt att jag förtjänar ett MVG nästa termin!
Då säger Lasse lite tyst - Vet du, det tycker jag med."

Mitt matte betyg VT-09 är precis lika bra som jag tänkte mig för ett halvår sedan. Det har alltid varit så självklart för mig att få högsta betyg i just matte och jag har aldrig sett det som en big deal men nu när jag faktiskt har fått det känns det väldigt bra. Bättre än mitt mvg i kemi och religion, tillsammans! Imorgon gäller det. 10.45, be there!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0