Då vet man att det är sommar



Hur vet man att det är sommar? Är det när myggorna har gjort sitt jobb och benen kliar? Är det när alla smultron blivit trädda (är det ens ett ord?) på strån? Eller är det när man kan gå barfota på gräset?

För mig är det sommar när man kan gå utomhus med bara ben, använda sina solglasögon utan att folk undrar varför man envisas om att ha dem på trots att det är molnigt och när Skansen blir fylld med glada människor som vill ha lite allsång oavsett om det är spöregn eller solsken. Då är det sommar. På riktigt. Ikväll är det premiär för säsongen med bl.a Tomas Ledin och Månsan. Jag ska så klart se, inte för att det är artister jag avgudar och inte för att jag kan alla allsånger utan för att det är tradition. Det är lika stor tradition att se allsång på skansken med mamma som att äta tårta varje år den 29/6. Annars är det inte sommar, på riktigt.

Kommentarer
Postat av: emmali

sv; Håller med dig fullständigt! Det finns ingenting bra dom gör, dom bara är irriterande och ÄCKLIGA!

2009-06-23 @ 18:25:58
URL: http://emmaliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0