Bloggar är inget jag gör hela dagarna

Hej på er, igen. Det var några timmar sedan och ni kan inte ana vad jag alldeles nyss gjorde. Jag kan knappt förstå det själv.

Vi håller på att bygga ut vårat hus, eller ja. det är så klart inte vi som gör det, vi har en snickare som bygger så klart. Kan ni tänka er mig stå där och såga och bygga? Nej, inte jag heller. Hursomhellst behöver man Roxull isolering, klicka på länken för att se vad jag menar. Vi har hela vintern haft två enorma, vad ska man säga, pallar med roxull's balar staplade på varandra typ 2,5 m högt. All snö som kommit den här vintern har gjort att de fullkomligt snöat över, nu behövs den och min mormor tyckte att vi skulle försöka få fram det. Så jag, min bror och mormor gick ut och provade en massa tekniker. Jag som trodde att det skulle bli rätt enkelt hade bara min jacka på mig, alltså inga täckisar. Dumt val. Jag fastnade gång på gång i snön och blev så klart helt snöig. Och blöt och givetvis kall. En sak kan jag säga, va inte i snö endast iklädd tjock jacka, vantar, skor och lackleggings. Det är ingenting jag rekomenderar, på något sätt.

Tornet med roxull föll över mig och jag har lite ont i bäckenet. Oouch. Men jag klarar mig, efter en varm och välförtjänt dusch är jag nu back to basics. Och roxullen befinner sig nu under tak. Det är jobbigare än vad man skulle kunna tro faktiskt, värsta träningspasset. Roxullen är rätt tung. Men som tur är använde jag mig lite av tekniken min idrottslärare Lasse lärt oss när vi hade ergonomi-teori på idrotten för ett par veckor sedan. Lyft med benen. Aaah. Nu vill jag bara ligga ner och andas, ni som tror att jag inte gör annat än att blogga på dagarna. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0