Jag behöver den där slö-tiden framför tv/data

Lite senare än jag trodde, men nu är jag tillbaka. Är lika trött som igår. Kan kanske bero på att jag suttit med engelskaläxan som ska vara inlämnad imorgon väldigt länge? Men jag gör mina läxor, även fast jag håller på att somna. Det kallas självdisciplin gott folk. Jag är i skolan så många timmar som man ska och efter det gör jag mina läxor på en gång när jag kommer hem. Det är otroligt jobbigt kan jag säga er, men jag gör hellre klart allting och sedan slappnar av istället för att ta det lugnt och sen sätta igång med allt någon timma. När jag kommit från skolan är jag fortfarande inne i den där speciella skolkänslan. Aja, det är så klart inte alltid jag gör så här. Men oftast och jag försöker att följa det. Och kanske är det därför jag älskar att blogga? Så att jag får skriva av mig och dela med mig och samtidigt ger det mig avslappning. Jag behöver inte tänka på annat än att skriva när jag bloggar. När jag är riktigt trött vill jag bara göra saker som går av sig själv. Titta på tv tillexempel, då är det enda jag behöver göra att titta. Jag blir heller inte speciellt social när jag (ibland) blir så här trött. Men jag brukar försöka att koncentrara allt skoljobb hemma till endast två eftermiddagar/kvällar i veckan. Denna vecka blir det två dagar, hoppas på samma nästa vecka. Fast jag vet att jag kommer behöva skriva på en engelska dikt som ska vara inlämnad på tisdag i helgen. Jag skulle visserligen kunna göra det på måndag men då tar jag det hellre lugnt efter skolan, på helgen är jag ju redan utvilad. Förstår ni?

Jag behöver slö-surfa online ett tag nu. Det är egentligen helt meningslöst men för min egen skull gör jag det. Vi hörs senare (eller på facebook som jag kommer slöa vid nu!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0