Mer komplimanger till folket!

Vet ni vad jag tycker är konstigt? Mycket saker som ni vet, men en sak är lite mer aktuellt för mig just idag. Det är himla konstigt att få komplimanger när man inte ansträngt sig ett dugg. Jag ska berätta om mitt exempel från idag. Mitt hår var fullkomligt omöjligt imorse, jag brukar nästan aldrig ha problem med mitt hår det är så bra vårdat från grunden så jag behöver liksom inte anstränga mig speciellt mycket för att trivas. Men ibland (några gånger/år) är det så där konstigt. Dålig hårdag som vi kallar det i min generation. bad hairday hade jag verkligen idag, fy. Och dessutom är det fredag, då orkar man inte anstränga sig speciellt mycket. Särskilt inte om man går i 8b. På fredagar har vi mentortid i typ 10 minuter (max!) och efter det språk, har man spanska har man tur om den inte är inställd, efter det idrott och sedan är det slut. Och på idrotten har man ändå sitt hår uppsatt och andra kläder, på fredagar har jag inspirerats av invånarna i det stora landet US of A. Jag kör då på s.k casual-friday, här i sverige brukar vi göra oss lite extra fina på fredagar men jag kör tvärtemot.

Men för att återgå till det jag egentligen menade. När mitt hår inte var ett dug medgörligt tog jag tag i det och satte upp i en stram knut i nacken. Allt hår utom "luggen" (eftersom jag har min lugg nästan jämlång med resten av håret har jag ingen riktig lugg ju.). Jag gjorde en vanlig fläta av luggen och satte fast den med hårnålar vid knuten. Jag kände mig lite som en rysk balettdansös. Jag fick senare på dagen en komplimang av min svenska/so-lärare Malin för mitt hår, jag blev lite chockad men sa tack ändå.

Är inte det lite konstigt ändå? Att bara få en komplimang för sitt hår när man har en dålig hårdag? Glad blev jag iaf, mer komplimanger till folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0