Ny vecka, ny dag nya tag

Hej på er, ny vecka ny dag och nya tag som vi säger eller hur? Inte speciellt händelserik måndag va? Vädret är dessutom riktigt trist. Det har gått tillbaka till stadiet som vi hade på sportlovet, dvs. inget väder alls.

Vet ni vad jag verkligen vill ändra på? grundskolan! Den borde vara lite mer individiuell och fördjupande om man vill det. Alla personer passar verkligen inte till att ha träslöjd (läs:jag) och vissa personer klarar inte metansystemet (Kemi). Varför måste då alla lära sig om det? Ja, jag vet..man ska testa på allt och blablabla. Men ändå. Känner jag att engelska verkligen är min grej eller älskar jag att läsa och sjunka in i böcker ska jag väll inte behöva vänta till gymnasiet för att få extra hjälp av lärare som kan hjälpa mig att utvecklas?

Idag på träslöjden hände iaf en förfärlig grej, min vän Karin hyvlade mitt i sin nagel (misstag, förståss) och det började blöda och allting. Hon är min hjälte! Eller hjältinna rättare sagt. Jag fick två stickor (minimala) när jag sågade brädor och det var nog för mig. Så himla typiskt.

Och den där engelska-uppgiften "Teenage Report" som jag tjatat om. Mitt arbete har inte kommit så långt som man skulle kunna tro, men det mesta av mitt research arbete är iaf färdigt. (Rosanna! Din text var underbart bra!) Och jag planerar att börja skriva texten på riktigt imorgon.

Känner mig nu riktigt trött så jag ska bara vila, den här tidsomställningen (från vintertid till sommartid) har jag inte riktigt blivit van ännu. Ligger fortarande en timme efter. Puuh! Får ta igen den ikväll. Sov gott eller not.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0