Powernap efter att ha blivit slagen och sparkad på

Vilken dag! Eller snarare vilken idrottslektion. Cissi från 9b (?) hade kickboxning med oss åttor. Både 8a och 8b. Både Karin och Sofh var sjuka idag så jag körde ihop med en tjej i min klass A, när hon slog/sparkade mot mig höll jag verkligen på att flyga iväg. Trots att ja sa till henne gång på gång att inte ta i så hårt, hon sa att hon inte gjorde det. Till saken hör också att hon är både längre (jag är ju rätt lång) och framförallt mycket starkare än mig. Kanske inte direkt någon perfekt kombinering. Jag flög som en vante när hon sparkade de där sparkarna när man skulle böja sig ner och sedan sparka mot sidan. Jiises. Jag kommer ha världens  största blåmärken över hela kroppen imorgon, och vilken träningsverk! Jag är ju inte direkt någon jätte stark person men det jobbigaste var ju att hålla emot när hon sparkade/slog. Det är den delen jag är helt utmattad av. Alla tyckte nog att det var mer eller mindre jobbigt men jag hade det garanterat värst. Det kan jag med all säkerhet lova. Min vänstra armbåg är helt öm och hela höftpartiet har fått några sparkar. det var nog egentligen mening att sparkarna skulle komma mer mot låren men eftersom A är längre än mig kom de högre, på mina höfter dvs. Fyfyfyfy vad trött jag är, känner bara för att sova. Skönt att det är fredag! Men det var iaf kul att ha något annat som omväxling på idrotten. Cissi ska dessutom ha all credd för bra ledaregenskaper, det kändes så himla profsigt alltihopa! Bra jobbat.

Vi hörs senare gott folk, jag måste helt klart sova! En powernap som det kallas.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack så mycket! Ja, lite oturlig partner fick du allt, men jag tycker du gjorde de bra :)

2009-03-20 @ 18:48:20
URL: http://adreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0