Research när det är som bäst

Hej på er, nu är jag tillbaka från skolan igen. Kom för bara ett tag sedan, snabbt till min kära laptop eller hur? Men det är inte bara för nöje den här gången. Nej nej, jag har inga läxor som är aktuella den här veckan (vad jag vet) men det är en annan sak som hägrar. En engelska skrivuppgift, minst 2 A4. Den ska dock vara inlämnad senast tisdag vecka 15 men jag känner att jag lika gärna kan börja med arbetet nu. Det är ju alltid så för oss i 8b, alla läxor och viktiga skolarbeten kommer samtidigt. Vecka 15 har vi med all säkerhet några andra viktiga saker som jag måste lägga min energi och tid på. Då kan jag ju lika gärna pricka av den här grejen på min lista. Jag gillar att planera. På dagens epa-lektion satt jag och gjorde planering/viktiga punkter till den här grejen. Nu ska jag alltså göra något jag verkligen gillar. Research!

Texten ska handla om hur det är att vara tonåring. Jämförelser mellan olika platser inom Sverige, framtid osv osv. Jag som verkligen tänker lägga ner mycket energi på den här grejen ska göra nogrann research. Vad passar inte bättre för en text som jag vill ska innehålla jämförelser i Sverige än att utnyttja sina kontakter. Jag tänker fråga ut min vän Amanda som bor utanför Malmö och min kusin Rosanna i Stockholm. Jag har ju även min version. Alltså får jag med saker från tre helt skilda platser i sverige. Längst ner, Huvudstad och längre upp. Perfect!

Om ett tag när jag är tillbaka från min research (det är fantastiskt att kunna använda sig av data när man gör läxor) kommer fler blogginlägg. Garanterat. Har flera idéer på gång. Vi hörs då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0