Söndag

Precis som jag berättade igår var jag otroligt sugen på att baka någonting. Det gjorde jag hela eftermiddagen, det blev bullar. Egentligen kanelbullar men kanelen var slut så det blev kardemummabullar. Goda blev de iallafall och jag var stolt över att ha fixat det helt själv. Har aldrig bakat just bullar helt själv. vi har ju gjort det här hemma tillsammans flera gånger och på hemkunskapen i skolan men aldrig helt själv. Och jag diskade precis allting helt själv, i'm a good girl. Precis som om ni inte redan visste det..

Idag har jag, förutom att varit ute på en långlång promenad med min mamma, inte gjort någonting speciellt. Försökt planera våren (det känns som om det snart är sommarlov), vi har så mycket att försöka hinna! Det är tennistävlingar, Lomma-besök, shopping och viktigast av allt: Jag ska ju få en kusin! Det är något mycket viktigt, jag kommer vara tillgänglig från 20/4-20/5, bebisen är beräknad att komma i början av maj. Men man vet aldrig dessutom vill jag vara delaktig och hjälpsam om min moster behöver det. Skolan får väll räkna med att jag tar ledigt minst två veckor eller nåt. Jag tycker definitivt att vi borde inspireras av andra kulturer där alla släktens kvinnor kommer till den som fått barn och hjälper till. Den nyblivna mamman får inte röra ett finger! Så tänker jag mig det hela. Kanske att ingen annan går med på det, skolan behöver mig ju. Men annars. Vi får se hur våren utformar sig.

Vad tycker ni om Robinson som hade premiär igår då? Jag kommer så klart att se nästa avsnitt men jag hade nog hoppats lite mer på första avsnittet. Dessutom har jag aldrig gillat Linda Isacsson.

Kommentarer
Postat av: NATHALIE

Sv; Jo, jag har ju 3 hål sen tidigare, men nu tog jag där uppe i brosket. :)

2009-03-22 @ 16:43:37
URL: http://saranathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0