Tänk på eran hälsa

Hej på er, snart är det helg! Eller? Efter onsdagens skolslut känns det verkligen underbart härligt, bara en långlång skoldag och sedan en kortkort. Det är i pincip helg. Har ganska nyligen kommit hem från en snabb tur till Kramfors, följde med när min bror skulle träna tennis så att jag kunde köpa mammas födelsedagspresent. Berättar inte vad, mamma läser ju här!

Min STB dunderförklyning är inte så farlig som jag trodde. Hade inte ens tänkt att vara med på idrotten idag, men jag bytte om och tänkte att jag skulle testa. Pratade med min lärare om det. Men det funkade faktiskt hyffsat bra idag, man ska ju somsagt inte anstränga sig när man är sjuk. Det är något jag värderar oerhört högt. Det gör min idrottslärare också, det vet jag. Eftersom jag är halvt förkyld stora delar av höst/våren påverkar det även mina idrottslektioner. Det finns med all säkerhet en heldel som tycker att jag är fjantig och tjatig som pratar med Lasse (min idrottslärare) före lektionerna om att jag måste ta det lugnt och känna efter osv. Men det är sant, ingen annan kan känna min kropp så bra som jag kan. Jag känner precis hur mycket jag vågar göra och inte. Det är viktigare än vad man kan tro. Lasse har berättat iaf för mig  att han värderar sådant högt, får han veta att någon deltar på idrotten fastän personen inte borde (har feber ex.) drar det ens betyg neråt direkt. Det påverkar så klart betyget. Jag vet att just den biten är min starka sida när det gäller idrott, för det är ju Idrott & Hälsa. Att ta hand om min kropp. Okej, jag springer inte snabbast, jag hoppar inte längst, jag gör inte flest mål eller är starkast. Men just biten att känna efter och förstå att man inte får MVG om man är med på precis alla lektioner, även om man har värsta förkylningen eller har ont i halsen. Det är sånt jag är bra på
Så jag bryr mig verkligen inte om någon tycker att jag inte anstränger mig till max på vissa lektioner, jag bryr mig om min kropp och min hälsa. Jag springer hellre 3 kilometer mindre än att mitt hjärta skadas. Det är ett lätt val.

Ta hand om er, tänk på mina ord och sov gott senare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0