Tisdag 090303

Kan ni gissa vad jag gjorde igår? Det kan ni förstås inte göra. Jag lagade mat igår! Det är inte alls vanligt, det gör jag inte speciellt ofta. Varför? Jag är inte speciellt jätte bra på det. Eller jo förresten, med tanke på hur mycket jag övat (typ ingenting) är jag riktigt duktig. Jag lyckas alltid göra bra mat. Och jag börjar inte med några väldigt enkla rätter som att steka korv och koka snabbmakaroner. Jag börjar med lite mer avancerade grejer. Igår stod "Pasta Pomodoro" på menyn, visserligen väldigt enkelt men det låter mer komplicerat än falukorv. Till saken hör då att jag inte ens gillar falukorv. Min pasta rätt blev helt okej, hade kokat lite för mycket pasta i förhållande till såsen. Det blev tyvärr inga bilder, tänkte fota och visa er resultatet men allt gick så snabbt (Typ 20 minuter!) så jag hann aldrig göra det. Sorry!

Det är ungefär samma väder här som igår. Som min mamma säger, "Det är inget väder här". Det är verkligen inte det. Himlen är vit/grå och det är typ -5 eller nåt. Inget väder. Fast som tur är snöar det inte idag. Något positivt kan man alltid få fram. Tack och lov. Det är lov, sportlov. Det kan ni inte missat.

Mamma färgade även min utväxt igår. Tror inte jag gjort det sen i början av December eller November. Det var verkligen jätte länge sedan. Som tur är blev min utväxt lite blekt under veckan på Gran C. Annars hade jag alldrig klarat mig så här länge. Tyvärr blev resultatet inte jätte bra, mitt hår reagerar alltid så konstigt på kemiska behandlingar. Inte alls som det borde göra. Dessutom glömmer vi alltid att jag antagligen är allergisk mot färg, eftersom det går ganska långt mellan gångerna. Aldrig mer färgning. Det blir mycket bättre när vi slingar min utväxt, och för att förbättra resultatet jag har nu ska mamma lägga i lite slingor. Det vill jag. Ni tror säkert att bara för att min mamma är frisör får jag fixa med håret huuuur mycket som hellst, jag kan ändra hårfärg varje vecka om jag har lust. Men så är det inte, ni har fel. Har ni hört uttrycket "skomakarens barn går alltid med trasiga skor.." Det är lite så för mig, fast jag går så klart aldrig med trasiga skor. Men jag sitter sällan i frisörstolen, jag klipper mig antagligen mycket mer sällan än ni andra som måste boka tider hos era frisörer. Det är faktiskt så, det är inte alltid bra att ha en mamma som är frisör. Men jag ska inte klaga, det finns förstås en hel del fördelar med min situation. Dom behöver jag inte sitta här och blogga om, ni kan säkert lista ut fördelarna själva. Lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0