Tjuvlyssnat.se

Så här på en grå måndag bjuder jag på lite humor direkt från tjuvlyssnat.se

Busshållplats, Östersund Centrum

Två tjejer ~15 står och väntar på bussen och kommer in på ett samtal om samer.
Tjej 1: Alltså hur lever samer egentligen? De har väl inga affärer och sånt i Lappland?
Tjej 2: Nä, det tror jag inte. De har väl inte ens pengar där...
Tjej 1: Nähä, är de såna där fattiglappar?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Stockholm, Buss

Tre småkillar ~7 sitter och pratar på bussen.
Kille 1 (glatt): Snart kommer min gudfar!
Kille 2: Åh vad kul. Min är typ jättetjock och... Djurgårdare!
Kille 1 (fundersamt): ... aha, min är.... AIK:are, tror jag.
Kille 2: Coolt.
Kille 3 (väldigt fundersamt): Vad är en gudfar?
Kille 1: Määäh!
Kille 2: En sån som ger dig 500 eller 1000 spänn så fort man träffas.
Kille 3: aha, då vet jag... jag har nog en sån, tror jag.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Buss 471 mot Slussen

Två platinumblonda fjortistjejer ~16 sitter och diskuterar sin dag. Tjej 1 verkar lite nedstämd.
Tjej 2: Men hur mår du egentligen gumman?
Tjej 1 (gravallvarligt): Alltså, jag vet inte... Jag kanske måste ta en bloggpaus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Röda linjen mot Mörby Centrum

Ett gäng ungdomar ~16 sitter och snackar.
Kille: Fan vad griniga folk är idag, har ni mens eller?
Tjej 1: Mm, PMS!
Killen: Va?
Tjej 1: Ja? PMS!
Killen ser ut som ett stort frågetecken.
Tjej 2: PMS är mens, typ!
Killen: Men suck, palla MSN-förkortningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0