Måndag och skol-comeback

Hej på er, min comeback i skolan har gått bra. Slutade lite tidigare idag också eftersom vi hade inställd svenska. Det var riktigt skönt, det har faktiskt varit riktigt slappt i skolan idag. No boys betyder väldigt lugnt på lektionerna. Tror inte att det är så mycket läxor heller, skulle dock velat få svenska läxan bortgjord men eftersom jag inte fått tillbaka min läslogg vill jag inte göra den. Skriver hellst läslogg direkt efter jag läst, har mina bästa formuleringar precis då. Hade egentligen läxa förra veckan heller men den har jag inte gjort av samma anledning som jag skrivit raden ovan. Inte precis enligt överenskommelsen men det viktigaste är ju att jag gör den. Får istället dubbel svenska läxa denna vecka men det har jag hellre. Jag tycker att det är viktigare att göra läxan riktigt bra än att bara göra den, och att hålla sig till alla regler. Ingen behöver någonsin få veta att jag prioriterat på ett annat sätt, om inte ni skvallrar för min lärare Malin dvs. Men det gör ni väll inte?

Ikväll är det som vanligt "Charterhjältar" på Kanal5, jag måste så klart se det - ikväll kanske blir avsnittet som min moster&mamma intervjuas. Det får jag under inga omständigheter inte missa ju! Inte ni heller!

Nu ska jag förbereda några intervju frågor till min mamma. Har engelska läxa till på torsdag och då ska man intervjua en förälder eller mor/far-förälder om deras tonår. Min förra engelska intervju (om fotboll med Mirai Challis) gav mig ett MVG. Hoppas på samma sak denna gång, wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0