Vem hade kunnat tro att jag skulle åka...

Hej på er, nu är jag tillbaka. Som utlovat alltså, allt enligt planering. Nu ska ni även få veta vad jag gjort. Men först måste jag bara få berätta om vädret, kan ni förstå att det har varit väder. I flera veckors tid har det inte ens varit väder här uppe, det är tragiskt men idag när jag kom hem var himlen nästintill helt blå och solen sken. Nu är våren här, hoppas jag. Men hörni, gör inte samma gamla misstag som alltid. Ta inte av er ytterkläder för tidigt. Jag vet, och ni vet vad som händer då..man blir förkyld. Jag råkar alltid ut för precis samma sak, det här året har jag redan haft två (eller tre) rejäla förkylningar. En precis vid nyårsafton och en precis innan sportlovet, det har säkert varit en till emellan men den har jag förträngt. Är verkligen inte sugen på en till om några veckor. Förra året hade jag kvar min varma tjockaste jacka till slutet av Maj, jag är verkligen konstig ibland. Men den gången var jag på tennis och det var faktiskt riktigt kyligt. (Jag hade leggings och ballerinas till..) Förra våren var ju faktiskt riktigt varm, kommer ni ihåg?

Nej nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre, jag ska inte suga på karamellen längre. Jag har varit i Ekorrsele, vad är det tänker ni? Det är en pytteliten by i skogen någonstans. 10 mil ifrån Umeå. Vi har haft familjehelg (dvs. min familj, mormor&morfar och mosters familj) och åkt hundspann. Min morfar fick det i present när han nyligen fyllde 60 år och då ingick det att hela familjen skulle med på en halvdagstur. Förutom att jag började frysa på slutet var det helt okej, jag kommer antaligen inte att göra om det och det skulle varit mycket bättre om solen varit uppe och värmt lite. Men jag tyckte tillochmed att maten som serverades under lunchpausen var god. Några bilder kommer senare, fast i ett annat inlägg. Det blir så mycket och rörigt annars, dessutom ska jag kommentera Melodifestivalen inför ikväll. Så klart ska jag se finalen, den är ju absolut viktigast av alla deltävlingar, jag tror faktiskt att nästan vem som hellst kan vinna. På riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0