Memories

Jag har fortsatt mitt arbete med att föra över alla våra miljarder 8mm videokasseter till dvd-skivor idag. Det känns så skönt att få det gjort! Idag har jag sett fler dagis-arrangemang, jular i korsberga (farmor, det var rätt uppenbart vem som var tomte..) och besök på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby när jag var typ 6 år med hela familjen och min farbror Niclas. Jag kommer ihåg det besöket, det var såå mysigt. Astrid Lindgrens värld är verkligen något jag rekomenderar för barnfamiljer med barn i åldern 3-8 år. Om kidsen gillar Astrid Lindgrens verk så klart. Jag kollade nästan bara på sånt när jag var liten. Madicken, Saltkråkan och Lotta på Bråkmakargatan var favvisar. Så att gå omkring i en liten mini version av alla Astrid Lindgren byar var helt..obeskrivligt. Verkligen något jag aldrig glömmer. Så när min kusin Evelina ser på Astrid Lindgren filmer tycker jag att det är lika mysigt, det ger mig flashbacks. Även Junibacken i Stockholm rekomenderas för alla som gillar Astrid. Åk dit.

Nu när jag ändå ägnat detta inlägg till mina gamla minnen kan jag berätta om fler dagis-arrangemang. Vi hade skräpteater som fick oss alla att tänka på miljön (det kan tilläggas att jag var en hög med löv), vi spelade även upp Pomperiposa då jag var en turkos fågel. Men roligast av allt var ändå Backstreet Boys/Spice Girls grejerna. 4 modiga killar och 4 modiga tjejer hade övat in ett framträdande som Spice Girls respektive Backstreet Boys. Det är så himla roligt att kolla på. Skulle de ut på youtube skulle de få hur många visningar som hellst. Jag lovar. För er som inte minns 90-talet var Spice Girls eller BB det enda som gällde. Min favorit var Emma i Spice Girls (Baby Spice).  Jag hade dockor, t-shirts och filmer. Och så klart skivor. Det var tjejband eller pojkband som gällde på den tiden. Eller hur? Vilka var era favoriter på 90-talet?

Jag har faktiskt bara 3 kassetter kvar. Puuh! Nästan två dagar har det tagit, men det har faktiskt varit värt det. Definitivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0