Svart-gult hjärta

Just nu spelar mitt absoluta favoritlag AIK mot Södertälje. Det handlar om hockey faktiskt. Ovanligt att jag ens bryr mig om den sporten, men nu är det en särskilt situation. Det är kvalserien och AIK har chans att spela upp sig till Elitserien (jag vet, de spelar inte ens i elitserien..men vem bryr sig?). AIK har haft en himla nedgång i hockey sammanhang den senaste tiden men nu har mer pengar satsats och de har spelat upp sig. En väldigt bra placering i Allsvenskan har de haft hela säsongen (två) och det är ingen tvekan om vilket lag som är på hugget just nu.

Jag har hela tiden inte alls velat att de ska upp till Elitserien, i ärlighetens namn har jag inte trott att de varit tillräckligt bra för det. Hur kul är det att förlora alla matcher och typ bli utskrattade? Det vill ingen, därför har jag tyckt att det är bättre att vara bäst i Allsvenskan (som alltså är serien precis under Elitserien). Men nu har jag ändrade uppfattningar, det vore verkligen trevligt om det gick bra för favorit laget. En plats i Elitserien kan de faktiskt klara av 09/10, och om det går vägen lovar jag (håll i er nu!) att gå på EN match, en hockeymatch. Jag lovar och svär. Kan ni förstå? Det är rätt stort att jag, Felicia Lövgren, lovar att gå på en hockeymatch. Jag vet minst en person som blir väldigt glad, min bror.

Vi ska inte gå händelserna i förväg. Matchen mot södertälje är igång och det står 0-1, alltså ledning till Gnaget. Perrrfekt!

Klockren bild. Jag tycker det är himla roligt. Ett södertälje-fan som måste gå till doktorn eftersom AIK sjunger högst.
Allt jag hör just nu är "tjalalala AIK" och "Vi e gnaget..."
  Mitt hjärta kommer alltid vara svart-gult. Alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0