Ett otroligt positivt inlägg till er alla stackare som återvänder till vardagen.

Vet ni vad, jag har något tragiskt att berätta. Det snöar. Ja, det är sant. Det snöade igår också. Inte något stort mäktigt snöfall. Men ändå, det är snö! På sekunden då jag såg snön kände jag hur humöret vände, hur jag gick från att känna mig glad och utvilad för att det är sportlov till att nästan bli deprimerad. Bara nästan. Kommer snön aldrig att försvinna? När jag zappade framför tv:n imorse pratade de på typ nyhetsmorgon om vårtecken. De uppmanade sina läsare att skicka in bilder på vårtecken. Kan ni förstå? Vårtecken! För mig är vårtecken lika långt bort som att ligga utomhus och sola i bikini. Det kommer nog inte hända förrän...sista juli? Jag får vara glad om det är solsken, varmt och ingen snö på min 15-års dag. Det är 118 dagar till dess, 29/6 alltså. Jag gillar verkligen att fylla år på sommaren. Det är det optimala, jag fyller nästan år precis i mitten. Precis i mitten av året. Perfekt, vi får se vad 2009 har att erbjuda för födelsedagsväder för min del. 2008 bjöd allafall på strålande solsken. Det är det nästan alltid på mina födelsedagar, förutom ett år som jag kommer ihåg. Det var 2006 eller möjligtvis 2007. Annars har det bara varit bra väder. Tack för det! Vädergudarna kanske tycker att det är min tur att ha slask-väder på födelsedagen. Aja, nu ska jag inte gräva ner mig i det.

För att få några vårkänslor alls ska jag kolla på lite vårkläder, det brukar alltid få mig på bra humör. Skor utan skaft ser jag verkligen fram emot. Jag älskar visserligen mina skinnstövlar, men dom har jag använt sedan typ..oktober? Lite mer variation är välkommet. Har sett några tappra människor i skolan som faktiskt börjat använda vårskor. Ni ska verkligen ha credd. Absolut. Det tycker jag verkligen, det är starkt att använda tygskor i februari. Jag beundrar verkligen era försök till vårkänslor. Jag kommer antagligen fortsätta med skinnstövlar till Maj. Eller åtminstone tills den perioden vi har framför oss är slut. Slask-perioden! Det är den sämsta av alla årets olika perioder. Jag gillar faktiskt våren minst av alla årstider. Först kommer så klart sommaren, efter det hösten. Det är en mysig årstid. Resten kan ni räkna ut själv.

Det här blev ett otroligt negativt tragiskt klagande inlägg. När jag piggat upp mig själv lite med tunnare kläder och söta små skor kanske jag kommer tillbaka med nytt härligt humör. Ha en bra start på veckan, det är måndag och för er stackare som haft sportlov vecka 9 betyder det här att ni måste vända tillbaka dygnet och återvända till stället som vi älskar att hata. Skolan! Nej, så hemskt är det inte. Men efter en tids ledighet tycker nog alla att det är hemskt jobbigt att åka till skolan igen. Vi här uppe i landet kan gott njuta vidare, softa och inte göra något alls. För oss har härligheten bara börjat. C U.


Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: Ja, det är otroligt vad typ 40 kronor extra kan göra. Kör ju på PHC nu och det kostar 55 spänn flaskan och bara det tycker jag är skillnad. Helt underbart :)

2009-03-02 @ 19:11:23
Postat av: yasmine

jag fyller ju oxå år i juni, och det är det bästa tycker jag. Perfa årstiden liksom! ;)

alldelses i början av den här härliga sommaren, och i mitten av året. Skönt!

puss gumsi

2009-03-06 @ 19:07:09
URL: http://yasminejansson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0