Utmattad

Aaah, jag är så himla trött och slut. Som bekant fyller min mami år idag, det är ingen vanlig dag mamma fyller 40. Grattis! Och oturligt nog hade Linus tennismatcher just idag, därför har mamma och linus varit borta hela dagen. Alltså var alla tvungen att komma ungefär samma tid. Så runt 17-18 kom en himla massa folk, typ samma tid allihopa. Så jobbigt, och jag som dessutom har haft feber pendlade hela dagen är otroligt trött.

Jag vet så klart inte hur ni har det i eran släkt och familj med i min är det fullt normalt att alla (verkligen alla!) samlas när någon fyller år. Då kommer kusiner, fastrar, mostrar och hur många som hellst. Dessutom har jag en väldigt stor släkt här uppe, på mammas sida alltså. Jag har storsläkt på pappas sida också men eftersom att jag har dom  i Stockholm eller Småland (mest) träffar jag inte dom så ofta. Vi har fortfarande gäster! Det är trevligt att umgås med släkten, ja. Men jag gillar egentligen inte dessa sammankomster när alla kommer samtidigt. Det blir för mycket för mig, jag ´blir stressad av disk-högen som växer sig större och större. Jag blir förvirrad för jag vet att alla vill prata med mig. Det känns inte som om jag hinner. Ingenting alls. Har knappt inte ens hunnit äta mat, fick i mig lite middag snabbt alldeles nyss. Puuh!

På min 15-års dag kan jag inte annat än att förvänta mig minst lika mycket gäster. Fast jag har turen att fylla år på sommaren och det är lite mer fritt. Man kan vara utomhus, eller åtminstone förvara alla gäster utomhus. Haha. Men vi har iaf ätit underbart gott fíka, mamma har provat massvis med nya recept. Paj-buffé utan dess like. Är helt mätt.

Imorgon ska jag till sundsvall, ska vara stödjande syrra eftersom Linus spelar match igen. Puuh., back to släkten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0