Motivationsstatus = som bortblåst

Eftersom jag inte bloggat någonting idag, (hittills), har ni nog redan räknat ut att jag varit i skolan idag. Som jag bestämde mig för igår. Har inte alls varit helt back on track med massor av krafter laddade nu inför slutet. Tvärtom. Min motivation är som bortblåst och jag vill ha sommarlov nununu. Inte för att jag är less på alla läxor, prov och sånt (det är jag visserligen), min motivation är borta eftersom jag inte har någonting alls att göra i skolan. Åttans sista prov gjordes idag, det ända jag har kvar är en so-redovisning som jag ska göra på onsdag. På lektionerna har vi inget viktigt nu, vi ska se någon film göra några diskussions övningar och sånt. På matten har jag varit färdig med boken i några veckor, sitter och gör lite mer avancerade grejer. Typ bisektriser och sånt (hälften av er har säkert ingen aning om vad det är, oroa er inte. Det är ingenting viktigt alls).

Kände ändå att jag var tvungen att vara i skolan idag, trots att jag fortfarande är sjuk. Fick tillbaka engelska-prov, spanska-prov och den där Religionsrapporten som jag kämpat med. Det blev samma tre bokstäver på dem alla. MVG. Mest stolt är jag över rapporten, känner mig verkligen riktigt stolt alltså! Det känns så otroligt bra att allt mitt slit faktiskt lönat sig.

Det som möjligtvis motiverar till skola nästa vecka är att vi förhoppningsvis har sånt betygssnack som vi hade på slutet av höstterminen. Så att man får veta var man ligger, ska göra för att utvecklas på rätt väg samt att få veta vilket betyg man får. Det vill jag hemskt gärna veta. Trots att jag faktiskt kan gissa mig till vilka betyg jag får i de flesta ämnen. Vissa lärare ger MVG redan denna termin, dom betygen har jag nog rätt säkert. De andra som håller sig till VG:t har jag solklart. Förutom möjligtvis bild, slöjd och musik. De vet jag faktiskt inte. Också har vi ju Idrott så klart, men där nöjer jag mig faktiskt med G.



Här får ni två bilder på mig idag, eftersom det blivit mycket text på sista tiden. Sorry!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0