Kändismatte för mattecentrum.se

Att jag aldrig haft problem med matematik behöver jag väll inte skriva mycket om, jag har potential enligt min lärare. Han ser det. Men jag har hittat något som faktiskt kan vara till hjälp för er som har lite problem, eller bara vill lära er mer! Kändismatte! Först ut är Bingo och han gör det riktigt bra, det verkar väll inte så krångligt.
Bingo Rimér räknar på likformiga trianglar




Katrin Zytomierska räknar ut vinklarna på en månghörning
Det här borde åttorna på Ytterlännässkolan kolla på! Ungefär sånt kommer på prov nummer 6!



Ebba Hultkvist räknar fram derivatan av en potensfunktion
Oroa er inte, sånt här kommer inte på prov nummer 6. Inte ens jag förstår det här, det kan också bero på att Ebba inte
förklarar bra. Om man bara läser innantill från ett papper blir ingen engagerad.


Dogge Doggelito räknar pythagoras sats

Jag vet att det här inte alls ser speciellt roligt ut men jag lovar att ni kommer ha nytta av det, kolla åtminstone på Katrins klipp. Det är garanterat till hjälp inför prov 6 som många i 8b ska göra nästa vecka. Kolla även på Bingos för att han är så rolig i slutet! Hoppas det har varit till lite hjälp!

Kommentarer
Postat av: sellén

"derivatan av en potensfunktion" liksom, ingen behöver egentligen oroa sig för det eftersom det kommer nog förmodligen inte förrän matte d i gymnasiet. matte d läser i princip bara NV, SP och vissa teknikprogram ;o

2009-05-30 @ 15:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0