90-tals nostalgi!

Så här i fredagssolen känner jag för en liten nostalgi-tripp. Titta och minns.
Charlotte Perrelli (dåvarande Nilsson) - Tusen och en natt
Charlotte var min stora idol när jag var liten, typ 5 år. Det är idag exakt 10 år sedan hon vann hela Eurovision. Sjukt stort!
Det är också mitt första Eurovision minne, kommer ihåg den där kvällen totalt. Trots att hennes kläder är de fulaste i historien och låten inte heller är av topklass ger den mig speciella minnen. Fantastiskt.

Gyllene Tider - Gå och Fiska
Det är här min och min farmors låt, det är liksom våran. Vet inte varför eller hur den blev det men så är det och har alltid varit. Får alltid samma energi när jag hör den här låten. Det är minnen på hög nivå! Aaandaaas uuuuuut!

Spice Girls - Wannbe
Som många andra tyckte på 90-talet var Spice Girls verkligen bäst. I min värld också. Baby Spice, Scary Spice, Posh Spice, Ginger Spice och Sporty Spice. Söta lilla Emma "Baby Spice" Bunton var min favorit. Wannabe är bara en av många låtar som spelats sönder. 90-tals nostalgi när den är som bäst.

Nu har ni fått 3 stora minnen från mitt 90-tal, berätta om dina favoritlåtar från 90-talet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0