Långt men viktigt inlägg

Söndag, utan stress eller press? Hmm.. jag brukar oftast känna lite söndagsstress men på senaste tiden har jag inte det. Skoldagarna går så himla fort och smidigt ändå. Jag är jätte bra vänner (vad vore skolan utan Karin och Sofh liksom? Nada). Jag har bara tagit det lugnt idag. Sovit länge, sedan hjälpt mamma och rensa sommar/vinterkläder. Allt som stavas ballerinas, sneakers och tygskor är nu bortplockade. Goodbye ljuva sommar! Dessutom är alla stora tunga jackor och skidoutfits (min helstass från Peak Performance är snyggast!) framplockade. I skoväg är det nu två helfyllda garderober (!) med stövlar. Långa, korta, svarta, bruna, gråa, med päls, utan päls, skinn, mocka osv. osv. Yesbox, ni läste rätt. Mina favoriter är lätt mina lårhöga svarta skinnstövlar. Men att min mamma älskar skor mer än någon annan kan man inte missa. Hela 8 stora papperspåsar fullproppade med diverse skor som inte passar för den här årstiden. Fast det är dessutom inte alla. Jaja, tur för min lillebror som får se hur tjejer fungerar. Ni kan börja ställa er på kö för honom!

Min mammas kusin + barn kom hit också. För att fira mig, hehe. Trots att det var typ 5 månader sedan jag fyllde år men de hade inte haft tid att komma hit. Jag fick iaf pengar till fler Thomas Sabo berlocker så nu ska jag klicka hem lite fler. :) Jag tycker att det är rätt kul att min mamma har bra kontakt med sin stora släkt. När jag blir vuxen vill jag också ha så bra kontakt med mina kusiner! Jag vill kunna ta en fika och låta barnen leka, jag vill kunna fira jul ihop, ha stora middagar och resa tillsammans. Även om det är rätt stor ålderskillnad mellan mig och mina yngre kusiner tror jag inte det blir ett problem. Jag ser framför mig hur Evelina kan komma och hälsa på mig när hon är 15 och jag 25, jag ska göra allt med henne! Och så klart mina andra kusiner också. Kusiner är liksom det närmsta efter syskon och eftersom jag bara har en bror får nog mina kusiner ställa upp som härliga människor. Jag har alltid varit minst men ändå äldst. Jag har alltid varit äldsta barnet på alla släktmiddagar och kalas, men samtidigt yngst eftersom alla andra varit äldre. Jag har vuxit upp och gillat att sitta med de vuxna och prata. Jag är ingen äventyrare som lekt själv. Så Rosanna, eftersom du är närmast mig i ålder får du räkna med att jag "behåller" dig även i framtiden. Våra barn får leka tillsammans!

En annan sak jag måste ta upp i detta alldeles för långa inlägg är saker angående mitt senaste videoinlägg. Jag måste förklara mig! Har fått ett par kommentarer om att jag säger att jag hissar Sofhia med h. Ja, jag står fast vid att jag tycker att Sofhia med h i stavning är coolare än bara Sofia. Men det är inget fel med att heta som den klassiska stavningen heller. Många har nog tagit illa upp och det var i sånna fall ABSOLUT INTE MENINGEN! Men Sofhia som är en väldigt nära vän till mig har ett coolt namn, visste ni att det faktiskt inte finns någon annan som heter Sofhia Stridsman. Hon är unik, hon är bäst och en stjärna.

Missa inte Gossip Girl ikväll, nu ska jag äta middag. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0