Planerar sjuk-tid

Huu, inte en så bra dag idag. Jobbig dag. För det första har min röst varit jobbigare än på länge. Den har tagit slut och jag är hes. Väldigt hes. Dessutom är jag hostig och har under den senare delen av dagen känt mig nästan febrig. Har inte tid att vara sjuk. Vi pratade om det idag i skolan, Karin och Sofh och jag, att man måste planera att vara sjuk. Vi är alla tre mer eller mindre sjuka (ja, vi blir det samtidigt oftast) och om man tänker att man ska vara hemma en dag för att kurera sig måste man planera. Vilka lektioner missas? Vilket material måste tas hem? Vilken lärare ska man fråga om vilka sidor som ska läsas på? Det är rätt jobbigt. Särskilt för oss som har inte mår bra av att komma efter.. Personligen blir jag väldigt stressad och som ni vet är det inte bra.

Dagens positiva är dock att vi börjat med lucia-repetitonerna och det ger julkänslor och som ni kanske vet är julen min favorit högtid. Vi hann inte sjunga så mycket idag och det var nog bra eftersom jag knappt har kunnat prata idag. :P Idrotten var också rätt bra. Trots att jag inte är helt frisk så var det rätt kul idag. Trippelboll (volleyboll, innebandy och fotboll) och resultatet blev 26-26. Jämt ju! Bra lagstämning ju, jag är nog den som skriker mest av alla. JAAAAAAAA, BRAAAAAAAAAAAA FIIIAAAAAAAA. KOM IGEEEEEEEEEN! BRAAAAAAAAAA!!! 

 

Nu ska jag krypa ner under en filt och dricka honungsvatten, enligt min moster är det bevisat bättre än hostmedicin. Därför har jag tagit både hostmedicin, halstabletter och nässpray. Borde bli bra inför kvällen. Vill ju kunna sova också.. vi hörs imorgon! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0