Aj aj aj...

Imorse vaknade jag upp vid 9-tiden och trodde att det var jätte tidigt, eftersom jag vaknade först av alla i huset. Jag kände väldigt snabbt att någonting inte var rätt. Huvudet kändes tungt, öronen konstiga, näsan täppt, halsen svullen och kroppen varm. Eftersom jag alltid är rätt sval och min kroppstemperatur normalt är låg vet jag att om jag känner mig varm är något fel. Kollade hur mycket feber jag har. 37.5. Jaha jaha, lite för andra men mycket för mig. Normalt ligger jag på typ 36.3 eller nåt sånt. Åhååå. Drack honungsvatten så att halsen skulle vakna. Gjorde äppeljuice och mango smoothie. Trots tjocksockor, duntäcke och halsduk sitter jag här och förfryser. Åh fy stackars mig! Bara det är inte är svininfluensa eller nåt. Jag som är ovaccinerad och allt, fast jag har inga planer på att vaccineras heller. Jag är mer rädd för vaccinet än för själva viruset. Aja, man vet ju aldrig vad man kan få för biverkningar. Vad händer om 10 år och alla dör för att de tog vaccin 2009. Det är ju mina egna teorier (och mammas).

 

Nu ska jag dricka mer grönt ingefärs-te (vidigt men jag intalar mig själv att det är bra för halsen) och kolla på amerikanska dåliga komedi-serier. Tristess! Och hoppas att det är en en-dags-sjuka som går över om jag vilar extremt mycket idag. Hoppas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0