Europa här kommer vi, typ!

Skolan denna dag har varit förvånandsvärt slapp. Okej, fast det kanske jag inte ska säga. Hade först teknik där jag fortfarande är rätt osäker på allting. Hämta en lödkolv säger Sören och jag säger en löd vaddå? Haha, eller njaa riktigt så är det inte. Men jag har använt både lödkolv, lödpasta (en slags gegga) och lödtrådar idag. Mig på tekniken skulle ni gärna sett va? Men tack och lov fick jag en massa hjälp både av Sören, Stefan och Felix. Den sist nämnda dock en klassis. Jag är inte den som vanligtvis tar för mig jätte mycket och "kräver" att jag ska få hjälp men på teknik&träslöjd gör jag faktiskt det. Ibland har jag märkt att jag kliver fram framför andra som väntat längre än mig också och det har jag märkt i efterhand så det är inget jag gör medvetet, sorry klassisar om jag tagit er tid.

Efter det såg klassen på film. "Låt den rätte komma in" som är en svensk skräckis. Väldigt konstig enligt mig och rätt äcklig. Vi har inte kommit så långt ännu dock. Resten av dagen har jag + 5 9b:are suttit i datasalen och arbetat flitigt (första timmen sysslade jag och Karin mest med Facebook och bdb om vi ska vara ärliga, men vi har en bra anledning!). På fredag äger våran redovisnig inför typ 15 européer rum och vi är inte så förberedda. Idag var första arbetsdagen. Önska oss lycka till. vi är specifikt utvalda (kan ju bara för att skryta lite säga att alla 6 har MVG i engelska..hehe) och indelade i olika grupper. Hela KSF är så klart med och våra områden är flodpärlmusslor, smådjur och våra mål. Intresseklubben antecknar for sure! 11.50-15.30 tar rätt mycket på krafterna så våran bästaste no-lärare och projektledare Stefan sa till oss att fika i kafeterian och han betalar. Mycket generöst, han är riktigt generös. Snäll och rättvis, bestämd om det behövs men han är ändå en av mina favoritlärare. Vi kommer jobba med det här resten av veckan fram till fredag då vi kommer köra på så det ryker! För vi är bäst och det här eu-projektet var menade för oss. Yes!

Missa inte Desperate Housewives ikväll. Höjdar tv-kväll absolutely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0