Fridays

Äntligen ska jag blogga och berätta om min fredag. Det var först "surströmmingsdag" i skolan som faktiskt var bättre än jag förväntat mig. Det var bra arrangerat liksom. Fast jag höll mig till lax och ingen surströmming. Kanske lite fegt men helt ärligt skulle jag aldrig någonsin äta surströmming. Usch! Vi var på en show om surströmming också, haha. Konstigt... en gubbe berättade om historia, dyr fisk och blahablaha. När han öppnade EN burk trodde jag seriöst att jag skulle börja gråta. Ögonen blev alldeles grumliga och jag fick mycket må-illa-känslor. Det är en sak jag verkligen ärvt från min farmor! Att vara väldigt känslig för äckliga dofter och sånna andra äckligheter. Haha. Dass och ofentliga toaletter typ. Verkligen mer än alla andra! Haha.

Efter det hände det riktigt viktiga. Våran presentation för de där eu-gänget. Alla var så himla duktiga! Jag var bra, alla var bra. Och som team var vi oslagbara. Man märkte att dom var imponerade över våran engelska. Så bra uttal hade dom nog aldrig hört från 15-åringar. Hehe, och våran engelska lärare Malin var himla stolt. Det märktes! Våran bästaste no-lärare stefan var också väldigt stolt. Och vi hade det jätte trevligt. Efter åt vi allesamans god middag på Hornöberget. Stefan som är jordens snällaste människa bjöd alla på efterrätt. Det blev liksom en mer "vuxen" stämning med lärarna och allt. Svårt att förklara men vi hade det jätte trevligt. Dessutom efter i bilen på väg hem lyssnade vi på Madicken. Hihi, kalla oss vad ni vill men KSF hissar Astrid Lindgren. :) Det får vi filma och berätta mer om. Håller dessutom på att klippa fredagens KSF-film. Tills dess får ni några bilder!


Surströmmings-show med Ruben!


Coola matrådet. Ni ser Sofh där också. Matrådets bästa :)


Utsikten från konferens-rummet vi höll till i var inte direkt att klaga på. Vackert va. Höga Kusten-bron!
Sofh kör allting i huvudet en sista gång. Ni ser även Hanna aka Hanna-Panana, Hanna-Manzana ja Hanna helt enkelt.

Karin repar sitt material.
Vi var galet bra helt enkelt! :D

Förresten alla läsare. Världens bästa tv-program börjar ikväll. Gossip Girl! Säsong 3. 19.00 Kanal5. Missa inte!


Kommentarer
Postat av: yasmine

Haha, vi är sååå lika när det kommer till dass och offentliga toaletter. Klarar inte att gå. Har varit sån sen jag lärde mig att gå på toa. När jag var liten skrek och grät jag. Har alltid haft fobi för toaletter. Hehe. Vi är fina i kanten helt enkelt :P

pusss puss

2009-10-19 @ 17:19:59
URL: http://yasminej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0