Svårt svårt

Hej alla bloggläsare, eftersom att 90% av mina läsare är sånna som följer bloggen och återkommer varje eller åtminstone varannan dag vet ni att jag inte bloggat speciellt mycket den här veckan. Jag har känt att bloggen måste få vila ibland, jag har funderat på bloggens framtid och hur jag faktiskt vill ha allting. Annars bloggar jag bara på om allt jag kommer på och väldigt mycket personlighet och innehållsrikt. Allting på nätet går att hitta tillbaka till och finns där för evigt. Är det verkligen rätt att vem som hellst ska kunna läsa om mig när jag är 15 år trots att jag vuxit upp och blivit vad jag nu blir. Jag vet inte. Samtidigt som jag älskar att skriva innehållsrikt och med mycket detaljer måste jag bestämma mig för vad som är bäst. Att leva nu eller blicka frammåt? Bilder jag lägger upp, är det kul eller inte att dom för alltid finns här. Den här veckan har jag funderat jätte mycket på min framtid, först och främst på gymnasiet som kommer närmre och närmre för varje dag. Allting är så svårt. Jag gör saker komplicerade när jag funderar på olika möjligheter, olika vägar. Vilkem riktning ska jag ta? Lämna tryggheten eller fortsätta med mängden. Efter denna blogg-fria paus saknar jag det här. Det tillhör ju min rutin, det är en del av mig. Att få skriva av sig. Jag började tillochmed att skriva läslogg tidigare för att jag kände behovet av att skriva. Vad. Som. Hellst. Jag behöver skriva. Det är mitt sätt att vara kreativ. D5000 och jag har sammarbetat riktigt bra  de senaste dagarna också. Det ska ni få se bevis på.

Jag är iallafall glad över att jag kommit fram till vilken gymnasielinje som passar mig bäst. Det har jag nog alltid vetat egentligen. Jag är en sån som jobbar bäst med hjärnan. Vissa passar bäst för att arbeta med händerna, vissa är skapta för att sjunga eller dansa, vissa diskuterar bäst. Jag använder gärna mitt intellekt. Kan man säga så? Siffror och sånt, jag funkar bra med den typen av grejer. Så kommer det alltid vara.

Men nu när jag är tillbaka vill jag hemskt gärna ha er hjälp. Det krävs så lite. Klicka precis här nedanför och säg vad ni tycker. Gillar ni när jag bloggar personligt eller ska jag satsa på lite mer allmänna saker. Vill ni ha mer bilder, åsikter, Felicia eller någonting helt nytt? Oavsett vad ni tycker känner jag för lite inspiration. Om den här bloggen ska ha en framtid vill jag veta hur den ska se ut eller åt vilket håll den bör gå. Annars måste jag fundera ännu mer och med era åsikter kan jag fatta besluten jag måste fatta och om jag faktiskt vill att vem som hellst ska kunna sitta om 20 år och läsa om mitt liv som 15 år. Tack alla för att ni läst allting.
 


Jag älskar hur jag fixat mina naglar den här veckan! Silvrig bas och rosa-glittrigt lack från Mavals nya kollektion som skänker 5 kr per såld förpackning till Bröstcancerfonden. Snyggt samtidigt som man gör en god sak. Den här bilden är grym!


Kommentarer
Postat av: Ida.

Personligen tycker jag det är kul att läsa mer personliga saker på en blogg. Men självklart är det kul att det är lite allmän läsning med.

Tycker att du har en bra blogg, och skriver väldigt bra. Gillar starkt det du skriver!

Men en sak måste jag nog hålla med om, det är på något vis läskigt att man kan sitta om 20 år och läsa detta inlägg igen. Att allt finns kvar och att det inte på något vis går att radera. Eller, det går ju självklart att lösebeskydda bloggen. Men om 20 år har det tekniska värden kommit längre och då är dom ännu bättre. Dom nog komma in på bloggen endå, då. Sjukt!

Tycker i alla fall att du inte får lägga ner bloggen helt. Och om jag fick bestämma tycker jag att du borde skriva både personligt och lite allmänt. Men mest av det personliga.

Lycka till med funderandet. :)

2009-10-10 @ 10:57:56
Postat av: Ulrica Bylund

Hej min älsklings person!

Du är ju för gullig du. Jag förstår dina funderingar för nätet är ju både fantastiskt och skrämmande. Jag tycker det är så kul att läsa lite blandat både personligt och stil tips osv. Men självklart har jag inte tänkt på att allt finns kvar där för evigt. Kanske gör det inget. Kanske är det bara kul. Jag hade ett enormt skriv behov när jag var i din ålder och jag skrev dagböcker i massor. Gör det ännu ibland. Det känns liksom bättre att sätta ord på tankar och sortera dem lite. Vi är nog rätt lika för i din ålder var jag också den som gärna planerade, skrev osv. Jag har aldrig varit händig men lärt lite med åren. Du har ju dessutom utvecklats i ditt skrivande väldigt mycket sen du startade så det finns ju också något gott med en blogg. Du är underbar och det är kul att få ta del av dina funderingar i nuet och framtiden. Kramar från moster

2009-10-13 @ 07:54:22
URL: http://myemmelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0