Tennishelg, kusinhelg

Söndag utan söndags-stress går det? Jag tror inte att jag är ensam om att på söndagar känna lite stress och jobbiga känslor inför kommande stress-veckor. Får aldrig någonting vettigt gjort på söndagar heller. Men idag känner jag mig bara lugn. Helt lugn. Trots att jag vet att det i skolan kommer vara 2 stress&press (massa prov!) veckor innan lovet. Det är nog det här jag väntat på. Faktiskt ända sen skolan började i augusti har jag väntat på att den ska komma igång på riktigt. Med en massa prov och läxor. Enligt mig har vi haft det förvånansvärt lugnt. Några okomplicerade prov och lite läsloggsarbeten men det är väll ingenting att klaga på. Vet inte om det är positivt eller negativt då det säkert kommer hur mycket som hellst snart. Att gå i nian ska väll vara rätt tufft?

Hursomhellst kan jag snabbt förklara den glesa uppdateringen denna helg. Min moster + familj har hälsat på. Hennes sambo Erik är målare och har spacklat och sådant här hemma. Vi bygger ju om en del och han har fått hjälpa till. Jag har haft kvalitétstid med min kusin Evelina. Hon är så gullig när man verkligen ser att hon tycker att jag är den absolut bästa människan i hela världen, ingen kan vara coolare än mig! Verkligen en ego-boost. Hennes hår är både plattat och lockat och flätat, naglarna sött lackade och lika glittriga som mina, runt handlederna dinglar förstora armband som egentligen tillhör mig och vi har gräddat en massa "asagoda" plättar. När hon är här vill jag verkligen bygga på våran relation som jag hoppas kunna njuta mer av när hon blir äldre. För även om jag inte är den som njuter mest av att lacka hennes naglar så vill jag bygga grunden för något fint i framtiden. Det gör jag gärna med alla mina kusiner, men hon är den som är mest lätt tillgänglig just nu.

Min lillebror har spelat tennis hela helgen och är nu på väg hem. Gissa om jag är sjukt stolt när han vunnit hela turneringen! Alla matcher vunna och en guldpokal. Han har aldrig vunnit en hel turnering tidigare och jag blir så glad när han blir bättre och bättre hela tiden. Jag  vet att alla hela tiden sagt att han har talang, hans backhand och forhand har alltid varit vass (eller nått i den stilen) men när det verkligen lostnar och allting klaffar kunde inte tennisvärlden vara bättre. Glöm inte mina VIP-platser till Wimbledon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0