Blunda, blunda för att inte bli sjuk

Ja, ni har ju redan sett lite av min dag i inlägget nedan (eller kategorin dagens KSF). Har bara 4 lektioner på måndagar varav två är icke pluggiga. Sånna som man inte behöver tänka så mycket på alltså. Idrott och träslöjd. Annars är det spanska (klassen kan fortfarande typ ingenting) och kort so. Rätt slappa måndagar alltså.

9b är just nu himla sjuka. En massa förkylningar verkar gå och alla är mer eller mindre "rädda" för svinis (svininfluensan). Och med hela klassen sjuk (okej, inte riktigt hela) är det väll klart att den mest motaglige smittas eller hur? Jag behöver typ bara titta på en förkyld så tar det max två dagar så ligger jag där och hostar. Min höstförkylning är fortfarande i kroppen och mer uppretad än tidigare. Alltså har jag ont i öronen, halsen, hostar, fryser och är trött. Men någon svinis tror jag inte det är dock. Förkyld är jag jämt och ständigt ändå. Får se hur jag klarar mig resten av veckan, man ska ju som ni vet inte pressa sig själv till mer än vad man egentligen orkar ju.

På torsdag är det friidrottstävling för mellanstadiet och min klass är med och ska vara funktionärer. Bara min klass! För vi är bäst va? 9b for sure. Våran idrott/matte-lärare valde idag ut 8 pers som ska hjälpa till och däribland jag. Eran favvisbloggare ju! Så på torsdag ser ni nog mig med ett måttband, tidtagarur eller nåt annat snitsigt i handen. Så klart får ni bilder från det!

Ska ta en varm dusch nu, jag fryyyyser ihjäl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0