I min handväska

Att vi tjejer samlar på oss en hel del i våra handväskor är väll ingen nyhet? Jag tycker att jag brukar hålla en ganska bra ordning. Jag brukar byta handväskor rätt ofta och får då flytta omkring alla mina saker från den ena till den andra. Såg en grej på en blogg och blev inspirerad att göra samma sak. Här får ni en tjuvtitt i min handväska!


Stor brun (egentligen är den inte så mörkbrun utan mer tan) väska som blivit min trogna följeslagare eftersom det är den enda väska som rymmer alla skolmappar jag fraktar fram och tillbaka. Väskan kommer från Esprit och innehåller för närvarande följande:
Mönstrad sjal. Tomt svart mini paraply fodral. Skavsårsplåster (måste alltid finnas med!!!). Silvrig visselpipa (för nödsituationer!). En våtservett (för äckelpäckel). Stimorol tuggummin (mina älsklingar, vad vore livet utan Intense Mint?). Toy-tuggummin (klassiskt som återkommit). Skåpnycklar. Nyckelknippa med diverse viktiga nycklar. Ett ihopvikt papper (från skolan, information om svininfluensa vaccin). Smyckespåse från Thomas Sabo. Felicia-penna. Louis Vuitton-plånka. Versace-fodral (solglasögon). En ipren. Silvrig fick-spegel. En säkerhetsnål. Ett Lypsyl. Face Stockholm läppglans. Make Up Store läppglans. H&M läppglans. En tom söt ask med Felicia, Felicia, Felicia. Mini klädroller (svart med vita hjärtan). Hjärtmönstrade servetter.







Mina skåpnycklar till skolan. En massa stenar har ramlat av från mitt F.

Trodde att TOY hade utrotats men gissa var dom fortfarande säljs? Det stavas IKEA

Stimorol. Mmmm. Jag älskar Intense Mint. Världens bästa tuggummi! Stimorol gör att skoldagarna inte blir lika långa!


Evelina var så himla gullig när hon gav den här till mig. Hon köpte den på Liseberg, sötnos.


Det viktigaste i hela min väska. Här finns både (2) betalkort och cash.

Medlemskort hos AIK. Det står dock fel. Har varit medlem sedan 1994...


Fribiljett som jag vann i 6:an i skolan. Vi hade "veckans-frågor" en gång i veckan och jag (och Karin) vann VT-omgången. Faktiskt har jag vunnit alla sammanlagda grejer. Haha, med olika medtävlanden.

Det var allt från min väska, nu vill jag se din! Gör ett sånt här inlägg i din blogg du med!


Kommentarer
Postat av: Rosanna

åh det där är mina favorit tuggummin :D

2009-09-21 @ 19:44:28
URL: http://rusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0