Prao-ett

Hey everyone, det är en riktigt trött bloggerska ni har att göra med idag. Har arbetat hårt hela dagen (lögn). Har haft min första praodag idag. Var ju ledig måndag tisdag som ni vet. Klädextra är affärer som har fått äran att ha hela KSF som praktikanter. Karin, Sofhia och jag alltså. Det blev bäst så. Vi delar bekymren, tristessen och fnissen. Egentligen är våra arbetstider mellan 10.00-15-15 men vi töjer lite på gränserna. Bussen är inte där förrän 10.20 och vi slutar innan 15. Allt för att passa busstider. Det verkar dock inte vara nåt problem. Det värsta problemet är dock att vi måste sitta i ett dött kramfors i typ 2 timmar på morgonen innan vi kan åka till Lunde. Drryyygt som tusan kan jag lova. Imorse satt jag och K och lyssnade på ett PRO gäng som skulle åka färja till typ Åland eller Estland ellet nåt i den stilen. Vi somnade nästan hela tiden!

Ni får se lite av vad vi sysslat med i Dagens KSF som kommer upp senare. Efter första dagen kan jag dock säga detta: Det är extremt uttröttande och luften är mycket konstig så man får ont i huvudet efter två timmar. Det är inte så värst mycket att göra på en arbetsplats med 4 arbetare och 3 praktik-tjejer på ett ställe som verkar ha ca. 5 kunder/dag. Känns himla skönt att jag ska vara ledig på fredag med.

Imorgon kommer prinsess-expressen. Med andra ord, min moster och världens bästa Mini-majs och Eve. Prinsess-expressen har jag kommit på. Det är ungefär så min mosters silverfärgade bil ser ut nu. Med en 5 åring som starkt hamnat i prinsessåldern (allt MÅSTE vara rosa, glittrigt och utstråla i hennes värld coolhet). Mini-majs (snart 5 månader) hänger på. Bilen är fylld med prinsess solskydd och rosa filtar med prinsessor. Barbie-dockor och glittriga klackskor i storlek 28. En och annan glitter fjäder boa finns där också. Ingen annan musik än Marie Serneholt, Charlotte Perrelli och liknande spelas heller. Saknar dom iaf, det blir mysigt med en helg tillsammans.



Nåt i den här stilen skulle passa för min moster och hennes döttrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0