Fredag och jag är toppen glad


Hej allihopa! Fredag och riktigt skön stämning va? Vet inte varför men jag är på grymt bra humör idag. Har riktigt mycket energi och det kändes faktiskt riktigt bra att vara tillbaka i skolan. Första lektionen var Kemi och det brukar vara lite segt på fredags mornarna. Ni vet, man vill bara sluta och vara ledig! Men konstigt nog tycker jag inte att det vi håller på med just nu är så svårt. Haha, lär väll ångra att jag skriver det här när vi ska ha prov någongång. Eller förresten, fick ju veta att vi inte har prov på den här delen. Stefan sa att det var viktigt att man fattade det här inför nästa kapitel och det har vi prov på. Jaja, det är en massa om joner elektronskal och atomer.
So-provet idag gick också riktigt bra. Lätt lätt lätt! Themsen, Elbe, Rhen, Seine, Loire, Garonne (osv.) har jag inga som hellst problem med. Inte uttalet heller. Om alla skolans dagar var så här, då skulle det aldrig vara några problem! På sista lektionen som var svenska fick jag befälet. Våran lärare Malin skulle göra något så hon bad mig läsa upp uppgifterna och sedan hålla ställningarna. Så klart inga problems för mig! Var bara mig själv, tydlig och rak. Inga krångligheter här inte. Hoppas ingen såg mig som elak! Haha, nej. Min framtoning är mer rak och rätt fram. Håller inte på att be folk typ "snälla, snälla kan ni vara lite tystare nu". "Tyst och koncentrera er på uppgifterna!" är mer min melodi. Eller "Om du vill leka och hålla på bryr jag mig inte om men du behöver inte göra det här i skolan. Dagis ligger inte så långt härifrån. Om du ber snällt kan du säkert få vara med dom andra barnen och leka" Så där ärligt så man nästan får dom andra att känna sig obekväma, eller nej. Inte obekväma men nåt annat. Hursomhellst verkade alla i klassen tycka att jag gjorde det riktigt bra. Fick kommentarer efter som "Felicia, du borde alltid vara våran lärare" "Tänker du bli lärare när du blir stor" osv. Yes, jag tycker att det är jätte kul att få uppskattning för saker man gör. Allt blir mycket trevligare om man är trevlig mot folk. Säg trevlig helg, säg tack, säg hej till folk när du träffar dom på morgonen (så klart inte alla!) och var positiv mot människor i din omgivning och jag lovar att du får ett tack, hej eller åtminstone ett leende tillbaka!

Ska fota lite dagens outfit nu. Har inte gjort det med D5000 förut. Återkommer senare idag.

(Btw, jag vet att ni älskar mina webbcam foton i små konstellationer. Haha!)


Kommentarer
Postat av: Rosanna

haha ja jag hade också överskåp i sjuan..

jaa jag ska fan göra det. Typ säga att jag har ryggproblem eller nåt :D

2009-09-11 @ 19:34:35
URL: http://rusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0