Vem älskar K-rauta?

Det är praktiskt det där med  mms-bloggning va? Man skickar bara iväg ett mms och ni får ett nytt inlägg! Mycket praktiskt. Visst, smakar det så kostar det eller vad det nu är man brukar säga. Tjänsten är inte gratis, varje mms kostar (förutm avgift från abonemang) typ 2 kr. Överkomligt om man inte mms-bloggar 24/7 ju. Men vet ni vad? Snart kommer jag kunna blogga när som hellst, var som hellst dagarna långa. Tack vare mamsen!

Som ni fick veta igår var jag på Bauhaus. Före det K-rauta och Electrolux Home (onödigt eftersom vi har typ allt där inne). Min mamma gillar verkligen sånna affärer. Min lilla kusin Evelina har förstått det också, hon har frågat min mamma (hennes moster) saker som "Moster visst älskar du K-rauta?" och "Moster är du kär i K-rauta?". Personligen tycker jag att K-rauta är bättre än Bauhaus. K-rauta är inte lika rörigt och har bättre ljus. Får ont i huvudet av Bauhaus faktiskt. Grejen med K-rauta är att dom har en varma-drycker automat där man får ta hur mycket man vill. Jag drack typ 4-5 varm choklad och Mocco Chocco igår. Jag blir ju less när mamsen har svårt att bestämma sig. Utomhusbelysning skulle vi ha igår iaf. Himla tur att vi hittade några som passade va? Annars hade ju dom där timmarna varit i onödan. Efter det köpte jag med mig lite saker hem men det får ni se i nästa inlägg.

Idag har jag haft studiedag vilket med andra ord betyder ledigt. Skönt va? Trots att jag var hemma stora delar av förra veckan. Är helt klart bättre, men inte riktigt frisk ännu. Hursomhellst blir det nog en rätt lugn vecka. Har bara två läxor. Engelska och spanska. Engelskan har jag redan gjort och spanskan har jag absolut ingen aning om vad det är! Olikt mig! Men eftersom jag var sjuk förra veckan missade jag allt som hade med spanska att göra och dagen vi fick ny läxa var det bara en person från min klass där. Och han verkade inte ha någon koll alls. Misstänker att det är glosor eller nåt i den stilen. Jag som inte ens kan förra veckans, usch usch. Fy skäms på mig! Mycket olikt mig. Väldigt mycket olikt mig.

Det är höst på riktigt nu förresten. Om ni missat det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0