Långa långa onsdag + Felicia sa ifrån.

Länge sedan min senaste update, har varit busy och trött. Mycket trött. Skolan tar sina krafter förstår ni, men det vet ni ju redan. Många students har det tiotusen gånger värre än jag just nu. Har inte så värst många läxor, lite svårare lektioner (i vissa ämnen) och mycket mer ansvar. Och inte att förglömma, 9b är klassen där en heldel personer inte verkar bry sig (det verkar inte som det åtminstone!) om det faktum att för att komma in på gymnasiet krävs betyg i engelska, svenska, matte. Kärnämnena, hört talas om dom kanske? Man blir så sjukligt less när vi faktiskt går i nian och det här året har stor betydelse inför framtiden. Grundskolan kan liksom inte göras om. Dags att växa upp? Hursomhellst blev jag lite extra irriterad idag på engelskan och sa klart och tydligt till min klass att även om ni inte bryr er om ett betyg i engelska (eller andra ämnen) så behöver man ju faktiskt inte förstöra för andra som vill ha ett betyg (syftar då lika mycket på de som kämpar för att nå G och de som vill höja sitt betyg till VG/MVG). Vad får jag tillbaka? Fniss! Vafan (ursäkta!). Skärp er. Sa då till en viss person som fnissade extra mycket (*****) att det gäller inte bara ***** utan alla. DOM SOM TAR ÅT SIG, TAR ÅT SIG! Efter det blev hela salen knäpptyst (läraren var förresten utanför eftersom vi gjorde en del muntliga läxförhör).

Nog om det. Eller nej förresten. Märker ni hur svårt jag har att lämna ämnet skolan? Haha. Jag har bestämt mig för att det här året ska jag säga till om något stör mig i skolan. Inte bara försöka att ignorera problemet eller koncentrera mig på något annat. Nej, i nian ska jag verkligen få ut max av min förmåga. Därför sträckte jag upp handen igår på kemi-lektionen och sa till min lärare att det är svårt att hänga med och försöka ta in när han pratar med ******* när det gäller saker som bara gäller de som satsar på VG/MVG (jag m.a.o). Han hade nog inte tänkt på det alls och tyckte att det var bra att jag sa till, det tyckte nog fler i klassen. Efter lektionen sa han till mig att det var kul och bra med elever som vågar säga till. Så klart det är. Max av förmågan var det va?

Snart kommer något ni säkert tyckt fattas i min textiga blogg. Säg till om du har störande problem i skolan, var inte rädd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0