Grattis Fia, jag är så stolt över dig!

Trots vädret och trots min förkylning är jag på ett riktigt bra humör idag. Det är av två anledningar, för det första är jag glad eftersom jag fick veta att min vän Sofhia Stridsman (ett ord! Youtube!) preliminärt kom in på en musikskola i Stockholm som hon sökt till. Och jag hade glädjen att meddela henne att hon kom in på Kulturama. Så fort jag fick veta imorse skickade jag iväg ett sms med texten DU KOM IN!!! :D:D:D OMG GUMMAN DU ÄR BÄST! Och den andra anledningen till min glädje är att jag känner mig så lättad, har precis haft del C av Matte nationella proven som jag känt lite oro för men det var betydligt enklare än jag förväntat mig. Jag vet ju så klart ingenting ännu, men det känns bra och jag är rätt säker på nästan alla mina svar. Det får två tummar upp!

Förutom det jag har skrivit ovan hade jag bara två lektioner, spanska och samhällskunskap. Och eftersom jag var färdig med alla frågor på so:n la jag fram förslaget att vi som var färdiga kunde sätta ihop ett litet rollspel. Vi var 5 stycken och jag tycker faktiskt att det blev en bra pjäs. Jag, var staten och berättaren och fick även ställa upp som borgensman för Angelica som var själva huvudpersonen som ville låna pengar till en pingvinfarm. Haha! Jesper agerade bank och Andreas arbetsförmedlingen/högsta chefen för McDonalds och Felix då, han representerade facket och var finlandssvensk. Om inte våran publik tyckte att vi var roliga så hade vi iaf kul när vi repeterade och jag fick anstränga mig från att inte skratta under själva framförandet.
Det enda jag möjligtvis kan klaga över är dagens lunch, kebabgryta med ris - jag åt två rågrut istället så nu ska jag fixa lite mellis. Smoothie-time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0