Toppresultat och fega klassmedlemmar

Dagen (som började med sovmorgon för andra dagen i rad) har varit helt okej. Dagens bästa var ju helt klart matten där jag gjorde muntligt nationellt prov  - jag tycker faktiskt att det gick bra för mig, och det tyckte min lärare också. Det känns så bra att jag fick fullpott och  ¤ ¤ (vilket betyder MVG-nivå poäng). Vet ju redan om att jag gjorde något slarvfel på B-delen så det är ju bra att det kanske "räddar" det. Dagens näst bästa kan jag också lätt säga, fick äntligen veta resultatet på musikhistoria-provet som vi hade för en evighet sedan. När jag frågade vilket resultat jag fick log bara min lärare och pekade i sina papper, 40/40 vilket så klart var MVG, härligt!

Dagens sämsta är också väldigt väldigt lätt. Jag har några killar i min klass som förmodligen är de mest omogna, fega och egoistiska av alla niondeklassare i landet. På riktigt. Okej om ni inte bryr er om att få ett högre betyg än godkänt men snälla förstör inte för oss andra som faktiskt är i skolan för att lärara oss så mycket som möjligt. Som idag på engelskan tillexempel, våran lärare hade muntligt läxförhör och var därför inte i klassrummet, jag och Sofh får helt enkelt nog på att de alltid ska sitta och snacka och tycka att de själva är så otroligt roliga så vi gör något vi vanligtvis inte gör - vi står på oss och verkligen ber framförallt en person att sluta, men eftersom att han är så oerhört uppkäftig slutar det med att vi inte ber, vi gnäller på honom, ja. Men han vägrar inse varför och de andra bara sitter och lägger kommentarer och fnissar och håller på. Låtsas vara så jävla vuxna och stora, men vänta lite nu... vem var det som inte kunde prata inför klassen på muntliga svenska nationella? Oj då, vad hände där... inte så tuff då va? Och visst, det är himla lågt att skriva sånt här på nätet..det tycker jag med, men hur lågt är det inte att skratta när ens lagmedlem och klasskamrat får ett hårt skott med en fotboll rakt på sig? För det är exakt vad den här killen gjorde idag på idrotten, vi spelade fotboll och jag fick ett skott på armen (visserligen gjorde jag inte illa mig, det är lugnt Sofia!). Osportsligt och jävligt fegt säger jag bara.
Det var allt för mig för tillfället, nu ska jag plugga samhällskunskap. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0