Tisdag

Jag är glad, jag har studiedag imorgon. Eller inte bara jag, hela kommunen har det vilket är riktigt bra. Sitter med laptopen i knät och hör någonstans i bakgrunden att Arlanda stänger vid åtta, tur att det inte drabbar mig men jäkligt jobbigt för alla andra. Vilket enormt kaos det har blivit!

Skolan idag har varit helt okej, fick rätt mycket gjort och idag blev jag faktiskt lättad över EPA-lektionen. Oftast gör jag inget vettigt men idag fick jag faktiskt hela spanskaläxan gjord. Tack och lov för det..skulle annars behövt göra den imorgon och listan är lång så det räcker (och blir över). På svenskan såg vi klart filmen "Pojken i randig pyjamas" som var riktigt bra men som fick mig att må dåligt i själen. Usch, jag orkar  egentligen inte ens tänka på det för det gör ont i själen och jag kan inte ens fatta att det där judehatet faktiskt existerade. Det får mig att tänka på hur bra jag har det, jag har aldrig blivit hotad slagen eller kränkt. Jag har nära&kära som älskar mig och jag har materialistiskt sett allt jag behöver dessutom har jag bra betyg. Fast jag gillar feelgood-filmer bättre, sånna som får en att må bra - som gör att man får en varm känsla i hela kroppen. Det är bra.
Nu ska jag se film, gissa vilken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0