2 dagar i götet

Avenyn - vilket skämt!
2 dagar och 2 nätter i det som kallas Sveriges framsida - Göteborg med andra ord. Främst för att min bror spelade tennis-SM men också för att ha det lite trevligt. Vi bodde på nordens största hotell och hade en finfin utsikt över Liseberg. Hotellet var stort och fräsch vilket är oerhört viktigt för mig, är hotellet sunkigt stannar jag hellre hemma. På bild ett ser ni Gothia Towers som det också heter. Två höga byggnader bredvid varandra, east tower är 63 m högt och west tower 75 meter.
Fast ärligt talat tycker jag inte att Göteborg är så gött (haha!) som folket vill få det att framstå som, jag är helt klart en stockholmstjej ut i fingerspetsarna. Vädret var inte heller så bra, blåsigt och grått. Inte så bra shopping heller faktiskt, och Avenyn - haha vilket skämt! Kändes bara sunkigt och skräpigt. Okej, jag fattar väll att alla svenska städer gör sig bäst på sommaren men snälla lite bättre klass borde det väll vara på våran näst största stad? Nej, Göteborg var inte värt besväret. Stockholm och Malmö däremot, det är bra städer det. Besök dom och lämna götet till dom som heter Glenn. Fast gbg kanske blev knäckta efter att ha förlorat fotbolls sm-guld och svenska cup-guldet till aik i höstas..stackare ;)
Sen drog vi iaf som ni vet vidare till Skåne, men de bilderna får ni se senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0