Trevlig torsdag

Det blir en snabb uppdatering här idag. Jag var hos mormor hela eftermiddagen och kom hem vid halv nio så jag har absolut ingen energi att blogga en massa..meeen jag måste bara meddela er läsare om att allt i skolan funkar finemang. Redan efter fyra dagar känns klassen jätte bra och det förstår väll alla att om det känns bra efter fyra dagar, ja hur känns det då inte efter fyra månader eller varför inte tre år. Vi är en rätt liten klass på 15 pers och det är redan bra sammanhållning och för att inte tala om vad bra det är på lektionerna. Alla är koncentrerade! Och från att ha kommit från mardrömsklassen (ta det inte på fel sätt, jag gillade min förra klass jätte mycket med. Men samtidigt tyckte vissa lärare i vissa tillfällen att vi var en mardrömsklass. Fast vi var deras favoriter också!) 9b till NV10 där vi kan skratta hur mycket som hellst innan lektionen men vara helt knäpptysta på lektionerna så känns det jätte bra. Det jag tyvärr inte gillar jätte mycket är vår matte lärare, första intrycket är ju jätte viktigt och tyvärr måste jag nog säga att han inte gav ett vidare bra intryck vilket är jätte synd eftersom jag annars gillar matte. Jag antar att det är svårt att hitta en ersättare till Den bästa läraren Lasse som jag hade i matte på högstadiet. Ribban ligger visserligen väldigt högt, men som vi alla vet är ju läraren jätte viktigt för hur hela bilden av ämnet blir. Jag ska ju ändå ha matte fyra dagar av fem den här terminen. Men somsagt, NV10 for the win!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0