9b goes NV10

Hu, jag har sån här vanlig söndagsångest toppad med lite sorg över att sommarlovet tvåtusentio alldeles snart är över. Det här lovet har gått så himla fort, det sägs ju att tiden går snabbare desto äldre man blir och jag fyllde ju som ni vet 16 år i sommar och lovet har verkligen gått snabbare än förut. Hemskt tråkigt, men jag har haft det jätte bra i princip hela lovet. Om man bortser från veckan i början när jag "gick in i väggen" och jag kollapsade, fast vet ni? Jag tror att jag behövde det eftersom jag fick ett så starkt uppvaknande.

Idag, sista dagen av ett 10 veckors lov, ägnar jag all tid till mig själv. Det blir/är en uppladdningsdag med ansiktsmask, inpackning, nagellackering och ja ni vet sånt tjejigt som jag lägger tid på. Imorgon börjar jag gymnasiet, jag kommer läsa på naturvetenskapsprogrammet med en helt ny klass. Jag vet bara vilka två stycken är som jag ska gå tillsammans med, men det är jag verkligen inte ensam om, jag är rätt säker på att de flesta kommer till helt nya klasser där de inte känner en enda. Trots allt som hänt och alla turer med min f.d klass kommer det kännas jätte märkligt imorgonbitti när min lillebror tar sina första steg mot Ytterlännässkolan och mot "min" skola, för det känns faktiskt fortfarande lite som om jag aldrig lämnar 9b bakom mig. Det är ju en del av min identitet. Felicia Lövgren, 9b. Och från och med imorgon blir det Felicia Lövgren, NV10. Hah, det låter så fuuult! NV10. Men men, man kan inte hänga upp sig på småsaker och jag hoppas verkligen att det är en härlig klass jag kommer få. Är det en tråkig klass kommer jag ångra att jag tackade nej till Metapontums NV+Juridik i Stockholm, och det vill jag inte göra.
Nu ska mitt andra lager nagellack läggas på och ni får önska mig lycka till inför morgondagen. Och jag hoppas att det nya 9b tar rollen som skolans bästa klass på stort allvar. Fast förresten, ingen kan ju ta vår plats, det kommer bli så himla tomt på Ytterlännässkolan imorgon. Gud jag kan inte ens föreställa mig det själv. Stackars er :( ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0