23 Augusti tvåtusentio

En inte så värst stor dag för mänskligheten, en stor dag för Felicia. Ja, precis så kan vi säga om dagen. Idag tog jag mitt första steg mot vuxenvärlden och även mina första steg in i NV10. Och ja, gymnasiet alltså. Det ni så klart vill veta är ju hur det gick och vet ni vad, det gick bra. Klassen är svårt att uttala sig om eftersom det så klart är stelt i början men det blir säkert bra det med och schemat känns helt okej det med. Tyvärr långa tvåtimmars-hål 3 av 5 dagar men förhoppningsvis blir de lite bättre eftersom schemat alltid korrigeras en aning. Vi hade bara information idag men imorgon drar de vanliga lektionerna igång och det tycker jag faktiskt är förvånande tidigt, hört talas om mjukstart kanske? Jaja, här kommer iallafall en bild från imorse.
Har tyvärr ingen egen bild så jag lånade en från min mosters blogg (som ni förresten måste besöka eftersom den är alldeles ny och mycket underhållande. klicka här eller besök ladygegga.blogg.se)
Det var ju en stor dag för min lillebror med idag ju! Han började på min gamla skola Ytterlännäs och ni kan inte ana hur märkligt det var att han skulle åka till "min" skola. Han börjar, trots att jag har svårt att förstå, bli stor nu - min lillebror. Jag kommer precis ihåg min första dag på högstadiet och nu är han där. Så synd bara att han inte fick min favoritlärare Lasse i Matte och Idrott men man kan inte få allt antar jag, han har åtminstone min f.d NO-lärare Stefan som jag också tycker är helt fantastiskt bra och förmodligen världens gulligaste lärare Nina i svenska så jag känner mig helt trygg med att han har det bra. Jag är nog lite hönsig av mig, höns-syster!
Nu ska jag leta upp ett hänglås och packa gympaväskan, morgondagens första lektion är nämligen idrott.

Kommentarer
Postat av: Cissi

oj, på vår skola har ettorna ungefär en vecka med information och teambilding innan 2:or och 3:or ens kommer till skolan och deras (ettornas) lektion drar igång! lite skillnad, haha ^^

2010-08-24 @ 08:45:31
URL: http://adreamer.blogg.se/
Postat av: Ulrica Bylund

Du är ju bäst..........

2010-08-25 @ 22:37:15
URL: http://ladygegga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0