Alltid denna höstförkylning

Ganska länge har jag varit förkyld med jämna mellanrum och aldrig riktigt hunnit bli helt frisk eftersom jag hela tiden haft en litenliten förkylning i kroppen men under det senaste året har de kommit mer sällan och jag har nästan inte varit förkyld alls. Iallafall inte om man jämför med hur ofta jag var det tidigare. För några dagar sedan tänkte jag på det, att de var så länge sedan jag var förkyld nu och har ni någon aning om vad jag vaknade upp med imorse? Så klart hade jag ont i huvudet och halsen och känner mig precis så där som man känner i början av en ny förkylning. Och jag är så besviken eftersom jag varken har tid eller ork att missa skolan eller ens tappa lite av koncentrationsförmågan. Heter man Felicia Lövgren och går NV10 måste man vara på topp hela tiden. Men det är svårt när det enda kroppen vill är att ligga under det varma duntäcket och dricka honungsvatten. Fy så jobbigt allt blev nu och den enda frågan jag ställer mig själv är - varför tänkte jag att allt var så bra? Jag är säker på att om jag inte börjat tänka på det hade jag aldrig blivit förkyld.

Igår var jag förövrigt på Botniabanans invigning och även om det visserligen är jätte bra att de nu byggt en 19 mil lång järnväg så är jag besviken på att det tar cirka ett år tills vi kan börja åka tåget. Är det invigning så ska man väll kunna boka biljett och hoppa på tåget för att komma till sin slutdestination? Nej vi får helt enkelt ta bilen (eller bussen) i ett år till, jag menar - de har ju bara byggt i elva år.

Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Ingen kan vara på topp jämt. Inte ens FL! Du är bäst ändå!

2010-08-30 @ 22:49:53
URL: http://ladygegga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0