Ådalsmässan

Idag har det varit Ådalsmässan (vilket innebär min kommuns gymnasiemässa) och min klass var ansvariga för vårat program, dvs. Naturvetenskapsprogrammet :) Vår monter var helt klart den snyggaste av alla och drog faktiskt mest besökare. Vi gick runt med labbrockar och skyddsbrillor (dock inte jag och Daniel eftersom de är så sjukt fula!) och jag hade riktigt bra övertygande argument för att 95orna ska välja oss. Dessutom hade vi ett Nintendo Wii där det spelades tennis (NA och BF är de enda med idrottsprofil enligt den nya gymnasiereformen) och vi bjöd på godis. Perfekt eller hur? Så klart hade vi även mer Naturiga saker som eldning av olika salter och givetvis vårt bästa tillbehör periodiska systemet.

Intresset var över förväntat och det ska bli riktigt intressant att se hur många som börjar i NA11 till hösten. Jag däremot har insett att om jag skulle valt idag hade jag nog valt Samhäll med intriktning media, information och kommunikation som är en ny inriktning när Gy11 drar igång. Fast jag gillar det jag gör nu med, det kanske är svårt att förstå men Matte och Kemi ÄR kul :)

Jag har massor att göra och för lite tid som vanligt och ikväll ska jag tillbaka till skolan för att informera på Naturvetenskapsprogrammets föräldramöte, 95:or be there!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0