Så lite tid, så mycket att göra!

04.45 ringde mitt väckningsalarm i torsdags, 06.30 åkte vi mot Stockholm. 18.45 lämnade vi huvudstaden och 00.06 parkerade vi hemma på Sandslån. Jag vaknade 9.47 på fredagmorgon, 11.30 åkte vi till Sundsvall - ungefär samma på lördagsmorgonen. Imorse vaknade jag (utan alarm) 9.15 och dagen har spenderats med diversejulpynt.

Vilken är anledningen till alla dessa tider och bilkörande fram och tillbaka? På 3 dygn körde min mamma 140 mil, bara så där. Det var begravning för min pappas farmor i torsdags och även om jag gärna stannat i Stockholm mer än bara några timmar så hade min kära lilla bror tennisturnering dagen efter så det var bara att åka hem igen.

Begravningen var jätte fin och jag är verkligen glad att vi valde att åka ner, främst för att det var väldigt trevligt att träffa alla - alla som i min släkt på farfars sida. För mig är det jätte viktigt att hålla kontakt med min släkt på pappas sida, de är ju mina starkaste band till pappa nuförtiden. Alla är oerhört trevliga och det är verkligen synd att vi träffas så sällan, jag menar - de är ju mitt kött och blod. Om ni förstår vad jag menar. På vägen hem mms-ade jag in inlägget här under och jag kände verkligen sorg över att lämna Stockholm, känslan när vi var på Östermalm med -3 grader och stora snöflingor i luften var verkligen magisk. Så att man aldrig vill lämna det. Precis som jag nämnde då kommer Stockholm alltid att vara hemma för mig, jag känner ett inre lugn där och att vara i Stockholm får mig att må bra.

Trots att jag var mer eller mindre på hemmaplan på fredag kände jag för att vara ledig, eller ja..jag spenderade halva dagen på tennis men jag behövde inte tänka på skolarbete iaf. Imorgon är det skola och jag satsar på att vara redo för skolarbete, som värsta krigaren! Haha, nej vet ni vad, faktum är att jag är så himla skoltrött nu. Fast det är ju inte alls lång tid kvar till jullovet, det är vaddå? 13 dagar? Dessutom ska vi i NV10 hinna locka alla årskurs nior att välja vårt program innan vi avslutar den första sjättedelen av gymnasiet. Bring it on!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0