Dålig dag goes bra dag, tack Sören!

Hej, vet ni vad? Min trötta jobbiga sjuk-i-skolan-dag blev helt plötsligt rätt bra. Har ingenting (förutom min hals/mitt svalg) att klaga på. Har inga läxor att göra på hela veckan (den enda har jag redan gjort), solen skiner (hej vårkänslor!) och vi fick sluta tidigare. Yes, det är sant. Vi i 9b kan fixa vi. Sofia kom först på idén och började leta efter våran svenska/so lärare Malin men hon tyckte nog att det var lite luddigt och sent påtänkt. Syslöjdsmänniskorna hade nämligen inställt eftersom läraren VAB-ade..när jag sedan fick veta att Malin gått med på att ha två lektioner (en för träslöjdare och en för syslöjdare) kändes det väldigt orättvist. Hallå vi vill också sluta tidigare! Jag letade därför upp Sören och det var hur lätt som hellst att övertyga honom att det var en bra idé att komma försent till träslöjden. 3 minuter senare satt hela klassen i sal 2 och 13.20 tog jag bussen hem till Sandslån. Hur bra? Mycket bra. Väl hemma tog jag ett glas färskpressad Kiwi juice (som jag gjort i våran juice centrifug) och nu sipprar jag på honungsvatten. Please, please halsen bli braaaa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0